Warmoth.com darrenriley.com Amplified Parts Lollar Pickups

Warmoth.com darrenriley.com Amplified Parts Lollar Pickups Guitar Pickups

Warmoth.com darrenriley.com Amplified Parts Lollar Pickups Guitar Pickups

Join Strat-Talk Today

The best pickup are??????

Discussion in 'Stratocaster Discussion Forum' started by AlfredWallace, Sep 12, 2017.

1. AlfredWallace

AlfredWallace Strat-Talk Member

Hi.
    First of all, excuse my english. I speak english just a little bit, with some help (google translator)

Ok, I have a Stratocaster 1973

before paint

after paint

According to your opinion
    i'd like to know what kind of pickups i should choose between these models.

First:
    Seymour Duncan Everything Axe Pickguard w/SJBJ-1n, SDBR-1n & SL59-1n, Black
    http://rover.ebay.com/rover/1/711-5...0001&campid=5338148356&icep_item=361495217853

Second:
    DiMarzio Fast Track Pre-Wired Strat Guitar Pickguard
    http://www.musiciansfriend.com/acce...-pickguard?pfm=item_page.rr1|ClickCP?pfm=ac-a

Third:
    EMG EMG-DG20 David Gilmour Pre-Wired Pickguard/Pickup Set Ivory
    http://www.guitarcenter.com/EMG/EMG-DG20-David-Gilmour-Pre-Wired-Pickguard-Pickup-Set.gc

Thank you for taking the time to answer me

2. heltershelton

heltershelton ROCKIN FOREVER Strat-Talk Supporter

Jun 5, 2013
    Not Florida
    excusez mon français, j'utilise également un traducteur. pour répondre à votre question, toutes ces sont de bonnes camionnettes et vous ne pouvez pas vous tromper avec l'une d'entre elles. Personnellement, j'aimerais que ceux de la garde noire avec la peinture noire du corps de guitare.

3. AlfredWallace

Thanks

4. Tone Guru

Tone Guru Senior Stratmaster

Dec 13, 2011
    Music City TN
    What's wrong with the original pickups ?

5. jvin248

jvin248 Strat-O-Master

925
    Jan 10, 2014
    Michigan
    .

Not the EMGs. Duncans I find often muddy. Choose DiMarzio.

However, I have been using SSS single coils in Strats and rewiring with the 'dan armstrong blender mod' so I have both classic single coils and with the turn of the second tone knob I can blend into HSH. With Fender stock single coils around 6kohms when in series they are a 12kohm humbucker or 50% hotter than Gibson PAFs. The switching is intuitive for gigs.

.

6. Ebidis

Ebidis Most Honored Senior Member Strat-Talk Supporter

Nov 14, 2013
    Alabama
    Bonjour, et bienvenue sur le forum. J'utilise aussi le traducteur.

Certains d'entre eux sont bons, mais saviez-vous que le jeu David Gilmour est actif et nécessite des piles?

Personnellement, je choisirais le jeu Seymour Duncan.

7. Brad Burgart

Brad Burgart Strat-Talk Member

45
    Mar 28, 2016
    Saskatoon Saskatchewan
    Choisissez le ramassage qui vous semble le mieux. Ça n'a pas d'importance à ce qu'ils ressent à quelqu'un d'autre, juste vous. Avez-vous le moyen d'entendre les trois dans une guitare similaire? Les capuchons de tonalité changent leur façon de fonctionner également.

8. blille

blille Strat-Talker

117
    Oct 17, 2016
    California
    Guys, I'm sure he appreciates the effort but FYI the translator is not perfect. It translated pickup with the word for truck/van etc :)

@AlfredWallace quel genre de musique tu joues? En général je préfère les micros de Seymour Duncan mais ça dépends. Les EMG sont actifs alors ils sont vraiment différents. Tu as jamais joué avec des micros actifs?

QMTstrat and felis like this.

9. The Strat Dude

The Strat Dude Duderino Strat-Talk Supporter

The only French I know has to do with fries and toast :D
    I can't speak for any of the pickups listed. But for noiseless look up Zex Coils. Or fender hot noiseless.

10. Guitarhacker

Guitarhacker Strat-Talker

290
    Apr 19, 2013
    California
    A lot of this depends on what you want to get from your strat. If you want to emulate David Gilmore's sound as opposed to SRV or Jimi Hendrix.

Not to muddy the waters but D. Allen makes some really great sounding pickups as well.

11. ashtray

ashtray Strat-O-Master

855
    Mar 15, 2017
    LA
    What sound do you want? Which artist? (Hendrix, SRV, Eric Johnson, etc)

I wouldn't pick any of those personally - but I like a certain tone. One of those might be perfect for the tone you want.

I love Lollar pickups.

rolandson likes this.

12. rolandson

rolandson Senior Stratmaster

Jul 13, 2015
    Cascadia
    You're not going to find much agreement with a question posed that way... there are many opinions.
    Personally of the three, the Duncan's... but ... Personally I prefer Fralin's and Van Zandt's over Duncan's for the music I play.

And it is all about the sound that you want and how you play. All of those that you list are good, but as far as the best goes...?
    Sorry, I can't answer that.

(Vous ne trouverez pas beaucoup d'accord avec une question posée de cette façon ... il existe de nombreuses opinions. Personnellement des trois, les Duncan ... mais ... Personnellement, je préfère Fralin et Van Zandt sur Duncan pour la musique que je joue.

Et il s'agit du son que vous voulez et de la façon dont vous jouez. Tous ceux que vous listez sont bons, mais dans la mesure du meilleur ... Désolé, je ne peux pas répondre à cela)

The Strat Dude likes this.

13. CaseCandy

CaseCandy Senior Stratmaster

May 9, 2015
    UK/Ireland
    "camionette" is such a pretty word though!

blille and felis like this.

14. AlfredWallace

15. AlfredWallace

Personnellement, je joue du genre: Genesis, Pink Floyd, Steven Wilson, etc. Et que voulez-vous dire par "Les EMG sont actifs"? Non, je n'ai pas joué avec des micros actifs.
    Merci!!!

16. Guitarmageddon

Guitarmageddon Dr. Stratster Strat-Talk Supporter

lol it translated 'pickups' to camionettes meaning pickup trucks....

17. AlfredWallace

Personally, I play Genesis, Pink Floyd, Steven Wilson.
    Thanks

18. StillAlive&Well

StillAlive&Well Strat-O-Master Strat-Talk Supporter

980
    Oct 4, 2014
    Frog, Texas
    The best pickups are the ones that make YOU grin from ear to ear when you pluck your twanger.

19. heltershelton

heltershelton ROCKIN FOREVER Strat-Talk Supporter

Jun 5, 2013
    Not Florida
    I gave up with it, lol